Káťa
Vzdělávání a komunikace s dětmi je tím, co mě baví a co umím ze všeho nejlépe. Učení dětí beru jako své poslání a investici do budoucnosti nás všech. Mám zkušenosti z anglické mateřské školy, vedla jsem volnočasové kroužky pro děti, pořádala příměstské tábory. V současnosti dálkově studuji Montessori pedagogiku na Anglia Ruskin University ve Velké Británii. Miluji výtvarnou tvorbu, divadlo, dobrou kávu a ráda trávím čas se svou dcerou.
Štěpánka
Práce s dětmi je pro mě více než jen zaměstnání - je to má srdeční záležitost. Už odmalička mě to přirozeně táhlo k dětem. Vyrůstala jsem v početné rodině, mám mnoho sourozenců a dnes i neteř a synovce. Díky tomu jsem měla k dětem vždy blízko – a s radostí jsem se o ně starala už od útlého věku.
Vystudovala jsem střední zdravotnickou školu a následně vysokou školu v oboru všeobecná sestra. Několik let jsem pracovala v nemocnici a získala zde mnoho cenných zkušeností, ale brzy jsem cítila, že mě to táhne spíš k těm nejmenším – a to pedagogickým směrem.
Přes pět let jsem pracovala v dětské skupině (s dětmi ve věku 1–6 let), kde jsem si ověřila, že práce s dětmi mě skutečně naplňuje. Postupně jsem objevila Montessori přístup, který mě zaujal svou úctou k dítěti, jeho individualitě a přirozenému vývoji. Začala jsem studovat Montessori kurz pro děti ve věku 3-6 let v Praze a nastoupila do Montessori školky, kde jsem s nadšením sledovala, jak tento systém opravdu funguje, a viděla u dětí skutečné pokroky.
Práci v této školce jsem bohužel musela přerušit z důvodu vycestování do zahraničí. Dětem jsem se tam však opět začala věnovat - tentokrát v rámci individuální péče v rodinách. V této cestě pokračuji i po návratu domů. Práce v rodinách mi umožňuje být dětem opravdu nablízku, vnímat jejich potřeby a vytvářet pro ně bezpečné, láskyplné prostředí, kde se mohou rozvíjet vlastním tempem.
Zároveň jsem moc vděčná za možnost být také součástí Monte centra a pracovat se skupinkou dětí, což mi přináší další cenné zkušenosti i radost z každodenní práce.
Děti mě každý den inspirují svou zvídavostí, hravostí a upřímností. Ke každému dítěti přistupuji s respektem, trpělivostí a otevřeným srdcem – jako průvodce na jeho jedinečné cestě životem.
Anička
Má cesta k práci s dětmi začala během studia střední školy, kdy jsem hlídala děti v rodinách známých. Během pandemie to dál nebylo možné a já na hlídání na nějakou dobu zapomněla. Vyzkoušela jsem si práci v jiném oboru, která mě ale příliš nenaplňovala a já jsem si uvědomila, jak moc mě čas strávený s dětmi baví a dává mi smysl. Vrátila jsem se tedy k individuálnímu hlídání a následně se na doporučení jedné z rodin dostala k Montecentru. Je mi blízký respektující přístup a filozofie Montessori vzdělávání, kterým jsem sama prošla. Ve své práci se snažím být dětem průvodcem, ne autoritou. Důležité je pro mě naslouchání, otevřenost a laskavé vedení. Děti vnímám jako plnohodnotné bytosti, které si zaslouží respekt a důvěru.
naše průvodkyně
Naše průvodkyně jsou srdcem celého Montecentra. S respektem, trpělivostí a pochopením doprovázejí děti na jejich cestě k samostatnosti, radosti z objevování a vnitřní motivaci. Každá z nich přináší jedinečný přístup, zkušenosti a hluboké porozumění Montessori principům.
Seznamte se s týmem, který každý den vytváří láskyplné a podnětné prostředí pro růst vašich dětí.
Káťa
Vzdělávání a komunikace s dětmi je tím, co mě baví a co umím ze všeho nejlépe. Učení dětí beru jako své poslání a investici do budoucnosti nás všech. Mám zkušenosti z anglické mateřské školy, vedla jsem volnočasové kroužky pro děti, pořádala příměstské tábory. V současnosti dálkově studuji Montessori pedagogiku na Anglia Ruskin University ve Velké Británii. Miluji výtvarnou tvorbu, divadlo, dobrou kávu a ráda trávím čas se svou dcerou.
Štěpánka
Práce s dětmi je pro mě více než jen zaměstnání - je to má srdeční záležitost. Už odmalička mě to přirozeně táhlo k dětem. Vyrůstala jsem v početné rodině, mám mnoho sourozenců a dnes i neteř a synovce. Díky tomu jsem měla k dětem vždy blízko – a s radostí jsem se o ně starala už od útlého věku.
Vystudovala jsem střední zdravotnickou školu a následně vysokou školu v oboru všeobecná sestra. Několik let jsem pracovala v nemocnici a získala zde mnoho cenných zkušeností, ale brzy jsem cítila, že mě to táhne spíš k těm nejmenším – a to pedagogickým směrem.
Přes pět let jsem pracovala v dětské skupině (s dětmi ve věku 1–6 let), kde jsem si ověřila, že práce s dětmi mě skutečně naplňuje. Postupně jsem objevila Montessori přístup, který mě zaujal svou úctou k dítěti, jeho individualitě a přirozenému vývoji. Začala jsem studovat Montessori kurz pro děti ve věku 3-6 let v Praze a nastoupila do Montessori školky, kde jsem s nadšením sledovala, jak tento systém opravdu funguje, a viděla u dětí skutečné pokroky.
Práci v této školce jsem bohužel musela přerušit z důvodu vycestování do zahraničí. Dětem jsem se tam však opět začala věnovat - tentokrát v rámci individuální péče v rodinách. V této cestě pokračuji i po návratu domů. Práce v rodinách mi umožňuje být dětem opravdu nablízku, vnímat jejich potřeby a vytvářet pro ně bezpečné, láskyplné prostředí, kde se mohou rozvíjet vlastním tempem.
Zároveň jsem moc vděčná za možnost být také součástí Monte centra a pracovat se skupinkou dětí, což mi přináší další cenné zkušenosti i radost z každodenní práce.
Děti mě každý den inspirují svou zvídavostí, hravostí a upřímností. Ke každému dítěti přistupuji s respektem, trpělivostí a otevřeným srdcem – jako průvodce na jeho jedinečné cestě životem.
Anička
Má cesta k práci s dětmi začala během studia střední školy, kdy jsem hlídala děti v rodinách známých. Během pandemie to dál nebylo možné a já na hlídání na nějakou dobu zapomněla. Vyzkoušela jsem si práci v jiném oboru, která mě ale příliš nenaplňovala a já jsem si uvědomila, jak moc mě čas strávený s dětmi baví a dává mi smysl. Vrátila jsem se tedy k individuálnímu hlídání a následně se na doporučení jedné z rodin dostala k Montecentru. Je mi blízký respektující přístup a filozofie Montessori vzdělávání, kterým jsem sama prošla. Ve své práci se snažím být dětem průvodcem, ne autoritou. Důležité je pro mě naslouchání, otevřenost a laskavé vedení. Děti vnímám jako plnohodnotné bytosti, které si zaslouží respekt a důvěru.