Kontaktujte nás: +420736611270 | info@montecentrum.cz

Montessori mateřské centrum

Pro děti od 1 roku do 6 let

Montessori pracovny

PŘIHLÁŠENÍ ON-LINE

Jak Montessori pracovny probíhají?


Montessori pracovny pro rodiče s dětmi ve věku 1-3 roky

Na začátku lekce se sejdeme na elipse, pozdravíme se, krátce si něco řekneme k různým tématům, následně pracujeme dle libosti dítěte, na závěr se opět po zazvonění trianglu sejdeme na elipse, zazpíváme si, zatancujeme si a rozloučíme se. V průběhu lekce mohou děti svačit (v rámci aktivit si svačinku připraví samy děti a uvidíte, že i děti, které nemají rády ovoce, zeleninu, budou svačit). Po skončení lekce můžete v případě potřeby dítěte dokončit rozpracovanou aktivitu, dát si kafíčko, popovídat si, poradit se, apod.

Montessori pracovny bez rodičů (pro děti ve věku 2–6 let)

  • 8:00 – 8:30 příchod dětí,
  • 8:30 – 9:00 individuální práce dětí,
  • 9:00 – 9:30 společné sezení na elipse,
  • 9:30 – 10:30 svačinka a individuální práce dětí,
  • 10:30 – 11:30 pobyt venku,
  • 11:30 – 12:00 individuální práce dětí a příprava obědu,
  • 12:00 – 12:30 oběd,
  • 12:30 – 13:00 odchod dětí,
  • 13:00 – 17:00 spaní a odpolední program. 

    Je možné si předplacené Montessori pracovny nahradit?


    • Montessori pracovny pro rodiče s dětmi - v rámci předplaceného cyklu 4 lekcí je možná 1 náhrada, která je telefonicky 1 den předem omluvená. A je nutné jí vyčerpat do dvou měsíců.
    • Montessori pracovny bez rodičů – v rámci předplacených dní je možnost náhrad dle kapacity. (buď Montessori pracovna pro rodiče s dětmi, nebo Montessori pracovny bez rodičů jiný den).

    Co s sebou potřebuji?

    • přezůvky,
    • věci na převlečení (doporučujeme 2x),
    • svačinku jen v případě speciálních požadavků.

    PŘIHLÁŠENÍ ON-LINE

    pexels-cottonbro-3661356.jpg

    Jaká jsou pravidla v Montessori pracovnách?

    1. Necháme dítě pracovat, pomáháme jen, když nás vyzve, požádá, necháme jej i si aktivitu vybrat, jen když dlouho neví, nabídneme možnosti.
    2. Učíme dítě začít aktivitu, provádět a následně dokončit (mnohdy musíme uklízet sami, ale nevadí, děti se od nás učí, ač to tak mnohdy na první pohled nevypadá).
    3. Snažíme se pracovat v tichosti, neboucháme věcmi, zavíráme a odkládáme věci v tichosti, nerušíme ostatní.
    4. Nezapomínáme na koberečky.
    5. Učíme děti respektu, nebereme si aktivity z rukou, počkáme, až druhý dopracuje a aktivitu uklidí a pak si ji vezmeme.
    6. Spolupracujeme (pracujeme na jedné aktivitě) jen když obě (všechny) strany souhlasí.
    7. Učíme děti základním pravidlům slušného chování (pozdravení, rozloučení, žádání o něco „prosím“, děkování, apod.)
    pexels-tatiana-syrikova-3933101.jpg

    Co jsou Montessori pracovny?

    Mateřské centrum, které je plně připraveno a vybaveno dle principů Montessori pedagogiky. Převažují aktivity praktického života (péče o sebe, o okolí, příprava jídla), Montessori pomůcky pro smyslové rozlišování, hrubou a jemnou motoriku a pro rozvoj řeči. Nechybí ani aktivity sebevyjádření jako jsou výtvarná výchova, hudba a pohyb. Všechen materiál pokrývá senzitivní období v dané věkové kategorii. Děti se učí spolupracovat s ostatními dětmi i dospělými, vzájemnému respektu a respektu k sobě samým, zodpovědnosti, nápravě chyb (chyba není špatně, z chyb se člověk učí), atd. Děti s aktivitami nejen pracují, ale učí se i základním pravidlům – něco začnu, dělám a ukončím (uklidím). V průběhu aktivit si po sobě zametají, utírají, vysávají. A to vše ve spolupráci s vyškolenými lektorkami, které jsou Vám/dětem po celou dobu lekce/dne k dispozici..

    pexels-daria-obymaha-1683975.jpg

    Co je přínosem Montessori pracoven pro rodiče s dětmi?

    Inspirujete se, jak si efektivně hrát a komunikovat s dětmi, jak se na dítě napojit a zapomenout na každodenní povinnosti (uklidit, vyžehlit, uvařit,…) a jak dítě podpořit v jeho přirozeném vývoji. Děti se učí od malička základním pravidlům a jejich dodržování. První tři roky života dítěte jsou základnou pro jeho veškerý další vývoj. Dítě je nadáno jedinečnou silou absorbující mysli a my jako jeho průvodci se musíme snažit nabídnout mu to nejlepší a nejvybranější, aby si z toho, co ho obklopuje, utvořilo sebe samo. Montessori přístup je nám v tomto jedinečným pomocníkem. Pod pojmem Montessori se skrývá metoda založená na přirozeném a celistvém vývoji každého dítěte. Mimo jiné se i za přítomnosti maminek/tatínků (tzn. v jistém prostředí) učí návykům, které později využijí ve školce a bude pro ně adaptace v novém prostředí mnohem snadnější.

    PŘIHLÁŠENÍ ON-LINE